Regulamin sklepu internetowego ManufakturaStylu.pl

I. Informacje wstępne

1. Zawarcie umowy pomiędzy Klientem a Manufaktura Stylu może nastąpić:

  • na podstawie indywidualnie uzgodnionych warunków (po negocjacjach prowadzonych w formie pisemnej, np. e-mail), lub
  • na podstawie niniejszego Regulaminu – w przypadku braku odmiennych indywidualnych ustaleń.

2. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego ManufakturaStylu.pl oraz stanowi wzorzec umowny w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

3. W zakresie, w jakim Klient zawrze z Manufaktura Stylu odrębną, indywidualną umowę pisemną, jej postanowienia mają pierwszeństwo przed postanowieniami Regulaminu.

II. Definicje

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

  1. Manufaktura Stylu – Izabela Szymańska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą IMS z siedzibą w Warszawie, ul. Nowy Świat 7, 00-496 Warszawa, NIP: 8221928294, REGON: 141835899, wpisana do CEIDG; sprzedawca i administrator Sklepu.
  2. Sklep Internetowy / Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Manufaktura Stylu pod adresem: https://manufakturastylu.pl.
  3. Klient – każda osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, posiadająca zdolność prawną, dokonująca zakupów w Sklepie.
  4. Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą czynności prawnej z Manufaktura Stylu niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  5. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności.
  6. Towar / Produkt – rzecz ruchoma prezentowana w Sklepie, mogąca być przedmiotem Umowy sprzedaży.
  7. Umowa sprzedaży / Umowa – umowa sprzedaży Towarów zawierana na odległość pomiędzy Klientem a Manufaktura Stylu, na zasadach określonych w Regulaminie.
  8. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pośrednictwem Sklepu, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towarów, sposób dostawy i płatności.
  9. Konto Klienta / Konto – indywidualny panel administracyjny Klienta w Sklepie, dostępny po rejestracji i zalogowaniu, w którym gromadzone są dane Klienta oraz informacje o jego Zamówieniach.
  10. Koszyk – funkcjonalność Sklepu umożliwiająca wybór Towarów, przeliczanie wartości Zamówienia oraz złożenie Zamówienia.
  11. Dzień roboczy – dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
  12. Cennik dostaw – zestawienie dostępnych sposobów dostawy oraz ich kosztów, dostępne w zakładce „Koszty i czas dostawy” w Sklepie.
  13. Miejsce wydania Towaru – adres dostawy lub punkt odbioru osobistego wskazany przez Klienta w Zamówieniu.
  14. Regulamin – niniejszy dokument.

III. Postanowienia ogólne i dane kontaktowe

1. Sklep Internetowy dostępny jest pod adresem: https://manufakturastylu.pl.

2. Manufaktura Stylu prowadzi sprzedaż detaliczną Towarów za pośrednictwem Internetu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz – w wybranych przypadkach – do innych krajów Unii Europejskiej.

3. Dane kontaktowe Manufaktura Stylu:

  • adres: ul. Nowy Świat 7, 00-496 Warszawa,
  • e-mail: info@manufakturastylu.pl,
  • telefon: 883-370-908, 22-828-38-98 (opłata jak za połączenie standardowe wg cennika operatora).

4. Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

5. Informacje o Towarach (w tym opisy, parametry, ceny) zamieszczone na stronach Sklepu stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, a nie ofertę.

IV. Warunki techniczne

1. Do korzystania ze Sklepu niezbędne jest:

  • urządzenie z dostępem do Internetu,
  • aktualna wersja przeglądarki internetowej (np. Chrome, Firefox, Safari, Edge) z włączoną obsługą JavaScript i plików cookies,
  • aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).

2. Manufaktura Stylu podejmuje działania mające na celu zapewnienie poprawnego działania Sklepu w zakresie wynikającym z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usuwać w rozsądnym terminie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.

V. Usługi świadczone drogą elektroniczną

1. Manufaktura Stylu świadczy na rzecz Klientów nieodpłatne usługi drogą elektroniczną, w szczególności:

  • prowadzenie Konta Klienta,
  • udostępnienie Koszyka i formularza Zamówienia,
  • formularz kontaktowy,
  • newsletter – w przypadku wyrażenia odrębnej zgody przez Klienta.

2. Umowa o prowadzenie Konta zawierana jest na czas nieoznaczony. Klient może w każdym czasie zrezygnować z Konta, żądając jego usunięcia (np. przez kontakt e-mail) lub – jeśli funkcja jest dostępna – usuwając Konto samodzielnie w panelu.

3. Umowa o korzystanie z Koszyka i formularza Zamówienia zawierana jest na czas korzystania z tych funkcji i wygasa z chwilą opuszczenia Sklepu lub złożenia Zamówienia.

4. Umowa o świadczenie usługi newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony. Klient może w każdej chwili zrezygnować z newslettera, klikając link rezygnacji w wiadomości lub kontaktując się z Manufaktura Stylu.

5. Manufaktura Stylu może rozwiązać umowę o świadczenie usług elektronicznych (np. prowadzenie Konta) z ważnych przyczyn, w szczególności w przypadku:

  • rażącego naruszenia Regulaminu przez Klienta,
  • podania danych nieprawdziwych lub naruszających prawa osób trzecich,
  • korzystania ze Sklepu w sposób sprzeczny z prawem lub dobrymi obyczajami.

O zamiarze usunięcia Konta Manufaktura Stylu – o ile to możliwe – poinformuje Klienta z odpowiednim wyprzedzeniem.

VI. Zasady korzystania ze Sklepu

1. Klient zobowiązany jest w szczególności do:

  • podawania danych zgodnych z prawdą,
  • niedostarczania treści bezprawnych (np. zniesławiających, naruszających dobra osobiste, prawa autorskie),
  • korzystania ze Sklepu w sposób nienaruszający praw osób trzecich ani przepisów prawa,
  • powstrzymania się od działań mogących zakłócić działanie Sklepu (np. próby włamań, rozsyłanie spamu).

2. Zabronione jest wykorzystywanie Sklepu do celów innych niż wynikające z jego przeznaczenia, w szczególności do prowadzenia działalności sprzecznej z prawem.

VII. Składanie Zamówień i zawarcie Umowy

1. Zamówienia można składać 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę za pośrednictwem Sklepu.

2. W celu złożenia Zamówienia Klient:

  • wybiera Towar i dodaje go do Koszyka,
  • przechodzi do formularza Zamówienia,
  • podaje wymagane dane (dane osobowe, adres dostawy, dane do faktury – jeśli dotyczy),
  • wybiera sposób dostawy i płatności,
  • zapoznaje się z Regulaminem i akceptuje jego treść,
  • naciska przycisk „Złóż zamówienie” lub równoważny.

3. Do momentu naciśnięcia przycisku „Złóż zamówienie” Klient może samodzielnie modyfikować wprowadzone dane i zawartość Koszyka.

4. Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje:

  • automatyczne potwierdzenie wpływu Zamówienia do Sklepu,
  • następnie – potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji, zawierające najważniejsze informacje o Zamówieniu.

5. Z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Manufaktura Stylu.

6. Informacje dotyczące Umowy (m.in. główne cechy świadczenia, łączna cena z podatkami, koszty dostawy, prawo odstąpienia, Regulamin w formie możliwej do zapisania) są przekazywane Klientowi na trwałym nośniku, np. e-mailem.

7. Jeżeli realizacja Zamówienia w całości lub w części nie będzie możliwa (np. brak Towaru), Manufaktura Stylu skontaktuje się z Klientem w celu:

  • uzgodnienia nowego terminu realizacji,
  • zmiany Zamówienia,
  • lub anulowania Zamówienia w całości lub w części – według wyboru Klienta.

VIII. Ceny i metody płatności

1. Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Ceny nie zawierają kosztów dostawy, które są wskazywane osobno w trakcie składania Zamówienia oraz w Cenniku dostaw.

2. Manufaktura Stylu zastrzega sobie prawo do zmiany cen Towarów oraz kosztów dostawy, przy czym zmiany te nie mają zastosowania do Zamówień już złożonych.

3. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:

  • płatności online za pośrednictwem operatora Przelewy24 (m.in. szybki przelew, BLIK, karty płatnicze),
  • płatności online Paynow (mBank) – zgodnie z zasadami operatora,
  • płatności w systemie PayPal,
  • płatności ratalnej mRaty (mBank) – jeżeli opcja ta jest dostępna i Klient spełni warunki banku,
  • tradycyjnego przelewu bankowego na rachunek Manufaktura Stylu: mBank S.A. 77 1140 2004 0000 3202 7477 8733,
  • płatności za pobraniem (przy odbiorze przesyłki), jeśli taka metoda jest dostępna dla danego Zamówienia.

4. W przypadku wyboru płatności przelewem tradycyjnym Klient powinien dokonać zapłaty w terminie 3 Dni roboczych od złożenia Zamówienia. Brak płatności w tym terminie może skutkować anulowaniem Zamówienia po uprzednim przypomnieniu wysłanym do Klienta.

IX. Dostawa Towarów

1. Dostawa Towarów jest realizowana na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz – w uzgodnionych przypadkach – do wybranych krajów Unii Europejskiej.

2. Dostawa zamówionych Towarów odbywa się:

  • za pośrednictwem firmy kurierskiej (np. DPD lub inny przewoźnik wskazany w Sklepie),
  • do punktów odbioru, jeśli taka opcja jest dostępna (np. punkt kurierski),
  • poprzez odbiór osobisty w sklepie stacjonarnym Manufaktura Stylu (ul. Nowy Świat 7, 00-496 Warszawa).

3. Szczegółowy Cennik dostaw (koszty i dostępne formy dostawy) jest dostępny w zakładce „Koszty i czas dostawy” oraz prezentowany Klientowi w trakcie składania Zamówienia.

4. Czas realizacji zamówienia obejmuje:

  • czas przygotowania Towarów do wysyłki,
  • czas dostarczenia przesyłki przez przewoźnika.

5. Szacowany czas realizacji Zamówienia jest wskazywany przy Towarze lub podczas składania Zamówienia. W przypadku Towarów sprowadzanych na specjalne zamówienie Klienta termin realizacji jest ustalany indywidualnie.

6. W przypadku odbioru osobistego Klient jest informowany drogą mailową lub telefonicznie o gotowości Zamówienia do odbioru.

X. Prawo odstąpienia od umowy (14 dni)

1. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od Umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia Towaru w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.

2. W przypadku Umowy obejmującej wiele Towarów, które są dostarczane osobno, termin 14 dni liczy się od objęcia w posiadanie ostatniego z Towarów.

3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia, Klient składa Manufaktura Stylu oświadczenie o odstąpieniu od Umowy (np. listownie lub e-mailem). Może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia udostępnionego w Sklepie, ale nie jest to obowiązkowe.

4. Manufaktura Stylu niezwłocznie potwierdzi otrzymanie oświadczenia, jeżeli zostało ono przesłane w formie elektronicznej.

5. W razie odstąpienia od Umowy Manufaktura Stylu zwraca Klientowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru do Klienta, z zastrzeżeniem, że:

  • zwrot obejmuje koszt dostawy odpowiadający najtańszemu zwykłemu sposobowi dostawy oferowanemu w Sklepie,
  • jeżeli Klient wybrał droższy sposób dostawy, Manufaktura Stylu nie jest zobowiązana do zwrotu dodatkowych kosztów.

6. Zwrot płatności następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Manufaktura Stylu może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia dowodu jego odesłania – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

7. Klient ma obowiązek odesłać Towar na adres Manufaktura Stylu niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformował o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.

8. Bezpośrednie koszty zwrotu Towaru (koszt odesłania Towaru do Sklepu) ponosi Klient. Sklep nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.

9. Klient odpowiada za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.

10. Prawo odstąpienia od Umowy jest wyłączone w przypadkach przewidzianych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, w szczególności w odniesieniu do:

  • Towarów nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji Klienta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (Towary personalizowane),
  • Towarów dostarczonych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
  • innych przypadków wskazanych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta.

XI. Reklamacje Towarów (niezgodność z umową)

1. Manufaktura Stylu odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta za niezgodność Towaru z Umową na zasadach określonych w ustawie o prawach konsumenta.

2. Reklamację można zgłosić:

3. Zaleca się, aby w reklamacji podać:

  • imię i nazwisko (lub nazwę) Klienta,
  • dane kontaktowe,
  • numer Zamówienia lub dokumentu zakupu,
  • opis niezgodności Towaru z Umową oraz wybrane żądanie (naprawa, wymiana, obniżenie ceny, odstąpienie od Umowy).

4. Manufaktura Stylu rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania. W razie konieczności uzupełnienia danych termin może ulec przedłużeniu, o czym Klient zostanie poinformowany.

5. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Klient może żądać jego naprawy lub wymiany. Manufaktura Stylu może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy, lub dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany – jeśli wybrany sposób doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową byłby niemożliwy albo wymagałby nadmiernych kosztów.

6. Jeżeli naprawa lub wymiana są niemożliwe, nadmiernie utrudnione albo nie zostały wykonane w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, może on złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od Umowy, z zastrzeżeniem, że odstąpienie nie przysługuje, gdy niezgodność jest nieistotna.

7. Jeżeli do rozpatrzenia reklamacji konieczne jest odesłanie Towaru, Klient zostanie o tym poinformowany. W przypadku uznania reklamacji Manufaktura Stylu zwraca Klientowi uzasadnione, udokumentowane koszty odesłania Towaru (nie wyższe niż koszt najtańszego zwykłego sposobu dostawy oferowanego w Sklepie).

8. Jeżeli Towar jest objęty gwarancją producenta lub dystrybutora, Klient może skorzystać z uprawnień wynikających z gwarancji na zasadach określonych w dokumencie gwarancyjnym. Skorzystanie z gwarancji nie wyłącza uprawnień Klienta wobec Manufaktura Stylu z tytułu niezgodności Towaru z Umową.

9. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki podczas odbioru Klient może (choć nie ma takiego obowiązku) zażądać od kuriera sporządzenia protokołu szkody. Brak protokołu szkody nie pozbawia Klienta prawa do złożenia reklamacji, ale może ułatwić jej rozpatrzenie.

XII. Wymiana produktów

1. Manufaktura Stylu nie oferuje odrębnej procedury wymiany Towaru zakupionego online.

2. W celu „wymiany” Towaru na inny Klient może:

  • skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy (zwrot Towaru) na zasadach określonych w części X Regulaminu,
  • złożyć nowe Zamówienie na wybrany Towar.

XIII. Reklamacje usług elektronicznych

1. Manufaktura Stylu podejmuje działania mające na celu prawidłowe funkcjonowanie Sklepu i zobowiązuje się usuwać stwierdzone nieprawidłowości.

2. Klient może zgłaszać nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu:

3. W zgłoszeniu należy w miarę możliwości opisać rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz podać dane kontaktowe Klienta.

4. Manufaktura Stylu rozpatruje reklamacje dotyczące usług elektronicznych w terminie 14 dni od ich otrzymania.

XIV. Opinie Klientów

1. Klient ma możliwość zamieszczania opinii o Sklepie i poszczególnych Towarach, w szczególności po dokonaniu zakupu.

2. Zabronione jest zamieszczanie treści bezprawnych, wulgarnych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub prawa autorskie, jak również treści stanowiących spam.

3. Manufaktura Stylu podejmuje działania, aby weryfikować, czy opinie o produktach pochodzą od Klientów, którzy faktycznie zakupili dany produkt w Sklepie (np. poprzez link do wystawienia opinii wysyłany po zakupie lub powiązanie opinii z Kontem Klienta).

4. Manufaktura Stylu nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania nieprawdziwych opinii ani rekomendacji oraz nie usuwa opinii wyłącznie z powodu ich negatywnej treści.

5. Punkt kontaktowy Manufaktura Stylu, umożliwiający komunikację na potrzeby Rozporządzenia (UE) 2022/2065 (Digital Services Act), to adres e-mail: info@manufakturastylu.pl. Komunikacja może odbywać się w języku polskim lub angielskim.

XV. Ochrona danych osobowych i cookies

1. Administratorem danych osobowych Klientów jest Manufaktura Stylu.

2. Zasady przetwarzania danych osobowych, w tym cele, podstawy prawne, okresy przechowywania oraz prawa osób, których dane dotyczą, zostały opisane w odrębnej Polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://manufakturastylu.pl/content/17-polityka-prywatnosci .

3. Informacje dotyczące wykorzystywania plików cookies oraz podobnych technologii zawarte są w Polityce plików cookies dostępnej w Sklepie.

XVI. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

1. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności:

  • zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego,
  • skorzystania z mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej,
  • uzyskania bezpłatnej pomocy prawnej u miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.

2. Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów i dochodzenia roszczeń Konsument może uzyskać na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), w szczególności pod adresem: https://www.uokik.gov.pl .

3. Konsument może skorzystać z unijnej platformy ODR (Online Dispute Resolution) dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr .

XVII. Siła wyższa

1. Manufaktura Stylu oraz Klient nie ponoszą odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Umowy w zakresie, w jakim zostało spowodowane zdarzeniem o charakterze siły wyższej, rozumianej jako zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia oraz do zapobieżenia (np. klęski żywiołowe, działania wojenne, epidemie, strajki, awarie sieci energetycznej).

2. Strona, która powołuje się na siłę wyższą, powinna niezwłocznie poinformować drugą stronę o wystąpieniu takiego zdarzenia oraz w miarę możliwości oszacować jego wpływ na wykonanie Umowy.

3. Postanowienia niniejszego paragrafu nie ograniczają praw Konsumenta wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.

XVIII. Zmiana Regulaminu i postanowienia końcowe

1. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

2. Spory powstałe pomiędzy Manufaktura Stylu a Klientem będącym Konsumentem będą rozstrzygane przez sądy powszechne właściwe według przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.

3. Spory powstałe pomiędzy Manufaktura Stylu a Klientem niebędącym Konsumentem ani Przedsiębiorcą na prawach konsumenta będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Manufaktura Stylu.

4. Manufaktura Stylu może zmienić Regulamin z ważnych przyczyn prawnych lub organizacyjnych (np. zmiana przepisów, zmiana sposobów płatności lub dostaw, zmiany funkcjonalności Sklepu).

5. O zmianach Regulaminu Klienci posiadający Konto zostaną poinformowani za pośrednictwem e-maila co najmniej 14 dni przed dniem wejścia zmian w życie. Informacja będzie zawierać treść zmian lub link do zaktualizowanej wersji Regulaminu.

6. Klient może w terminie wskazanym w ust. 5 rozwiązać umowę o prowadzenie Konta (zażądać jego usunięcia), jeżeli nie akceptuje zmian Regulaminu. Korzystanie ze Sklepu po wejściu zmian w życie oznacza akceptację Regulaminu w nowym brzmieniu w zakresie umów zawieranych po tej dacie.

7. Regulamin w niniejszym brzmieniu obowiązuje od dnia opublikowania w Sklepie Internetowym.


Nowość Promocja