Brak produktów
Podane ceny są cenami brutto
Filiżanka ze spodkiem do kawy wykonana jest z różowej porcelany dekorowana złotym paskiem. Oryginalna receptura masy porcelanowej pochodzi z 1936 roku. Filiżanka i spodek zostały wykonane ręcznie, a jej wzór pochodzi z roku 2008.
Filiżanka posiada certyfikat potwierdzający najwyższą jakość oraz jest zapakowana w pudełko prezentowe.
Data dostępności:
Filiżanka do kawy Prometeusz różowa porcelana A.Spała
Filiżanka ze spodkiem do kawy wykonana jest z różowej porcelany dekorowana złotym paskiem. Oryginalna receptura masy porcelanowej pochodzi z 1936 roku. Filiżanka i spodek zostały wykonane ręcznie, a jej wzór pochodzi z roku 2008.
Filiżanka posiada certyfikat potwierdzający najwyższą jakość oraz jest zapakowana w pudełko prezentowe.
Odbiorca: :
* Pola wymagane
lub Anuluj
Informacje o projektancie:
Adam Spała - 12 właściciel Fabryki Porcelany AS Ćmielów. Urodził się w 1956 roku. Samorodny talent, od wielu lat projektujący i tworzący porcelanowe dzieła. Jest inicjatorem i założycielem pierwszego w Polsce Żywego Muzeum Porcelany. Zaprojektował m.in. Orkiestrę Aniołków.
O różowej porcelanie
Po prawie siedemdziesięciu latach badań i prób nad odtworzeniem składu i technologii wytwarzania w Fabryce Porcelany AS Ćmielów wyprodukowano pierwsze serwisy porcelanowe z różowej porcelany. Piękno i niezwykłość wyrobu można ocenić dopiero gdy przez delikatne ścianki wyrobów przenika światło, które przechodząc przez porcelanową masę ma kolor jasnego, delikatnego, bardzo charakterystycznego różu.
To arystokracja wśród porcelan, tak określają tę porcelanę znawcy i koneserzy. Odkrywcą procedury jej wytwarzania był Bronisław Kryński (patent z 1936 roku), przedwojenny współwłaściciel ćmielowskiej fabryki porcelany, który niestety zginął w obozie koncentracyjnym i uznano, ze receptura różowej porcelany została na zawsze pozostanie tajemnicą.
Jak opowiada właściciel w ćmielowskiej fabryce już prawie tracono nadzieję na odnalezienie odpowiednich składników i ich proporcji do uzyskania tej szlachetnej ceramiki. Przeprowadzono setki prób. Eksperymentowano z barwnikami naturalnymi i sztucznymi, ale wciąż bezskutecznie. Uzyskiwany produkt albo nie miał odpowiedniego koloru, albo nie był przeświecalny lub też niewystarczająco nienasiąkliwy, czyli nie spełniał technicznych wymogów porcelany.
Dopiero przekazane przez córkę dawnego technologa i współwłaściciela fabryki zapiski i receptury pozwoliły na wytworzenie cennej masy porcelanowej. – Tak naprawdę to nie nasza zasługa, lecz pani Zofii Kryńskiej, córki Bronisława, która przekazała nam cały szereg książek, dokumentów i zapisków ojca, pośród których była poszukiwana receptura. Wróciliśmy do dawnego składu i technologii wytwarzania opracowanej przez przedwojennego naukowca – mówi Adam Spała.
Obecny właściciel nie zdradza dawnej tajemnicy, jedynie uchyla rąbka tajemnicy, iż poszukiwanym składnikiem, który pięknie barwi ten typ porcelany i nadaje jej niepowtarzalność jest złoto. To specjalne pudry i barwniki na bazie naturalnego złota sprawiają, że porcelana ma tak subtelny i niepowtarzalny kolor oraz przepuszcza światło. W ofercie manufaktury znajdują się zarówno serwisy wykonane z różowej porcelany, jak i pojedyncze filiżanki (zdobione złotem lub platyną).
Ogromny wpływ na wysoką cenę różowej porcelany ma skomplikowany technologicznie i drogi proces wytwarzania. Przy produkcji białej masy porcelanowej wykorzystuje się 3 podstawowe surowce, podczas gdy do produkcji różowej masy liczba tych surowców wzrasta do 11. Wyroby wykonane z różowej porcelany są zatem o wiele droższe od białej porcelany.
Styl | Ponadczasowy |
Projektant | Adam Spała |
Projekt z roku | 2008 |